Monthly Archives :

Mart 2023

İLK KEZ CHP’YE VE MİLLET İTTİFAKI’NIN CUMHURBAŞKANI ADAYI KEMAL KILIÇDAROĞLU’NA OY VERECEK TOPLUM!..

150 150 bakikarakol

Bu ülkede, 8-10 milyon seçmene sahip, 20 milyona civarında bir toplum var; bunların yüzde 60’ı merkez sağ partilerde, yüzde 30’u, 31-32’si MHP ve benzeri partilerde; CHP, sol, sosyalist, komünist partilerde ise toplam yüzde 5’i, bilemediniz yüzde 7-8’i yer aldı; ilk kere, yüzde 90’ı, 14 Mayıs 2023’te yapılacak seçimlerde Millet İttifakı’nın Cumhurbaşkanı adayı Kemal Kılıçdaroğlu’na, yüzde 80-85’i CHP ile İyi Parti’nin Milletvekili listelerine oy verecek.

Bu toplum…

Azeriler!

(Burada parantez açmalıyım.

Çok iyi biliyorum, “Azeriler” diye yazdığım için Karslı iki hemşerim bana kızacak; çünkü kızdılar.

Onlar; İstanbul Kadıköy Belediye Meclis Üyesi, Meclis Başkan Yardımcısı, eğitimci Yener Kazak ile Manisa’da oturan gazeteci, yazar Seyfettin Ayakyay.

İkisi de aydın, çağdaş, Atatürkçü.

İkisini de çok severim.

İkisi de “Azeri” sözcüğünü kullandığım için beni yerdi.

Hele ki, Kars Alparslan Lisesi’nde öğretmenim Yener Kazak; sert bir sesle “Azeri diye bir halk yoktur, Azerbaycan Türkü halk vardır” dedi.

Ne yalan söyleyeyim, incinmiştim.

Sosyal etkinliğini, çalıştığı Kars Et-Balık Fabrikası’ndan bildiğim Seyfettin Ayakyay, benden “Azeri” sözcüğünü duyunca, “Baki Bey, ‘Azeri’ demeyelim, ‘Azerbaycan Türkü’ diyelim” dedi.

Hemen Yener Kazak öğretmenim uyarısı usuma geldi.

Sevdiğim, saygı duyduğum iki canım hemşerim, Arzerbaycan’dan göç edip Kars’a yerleşen ailelerin torunları.

Azerbaycan ve Azerbaycan Türkleri tarihi konusunda derin bilgiye sahip meslektaşım, benden 7 yaş büyük Seyfettin Ayakyay, “Azeri” sözcüğünü, Lenin’den sonra Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği’nin  (SSCB’nin) 2’inci Başkanı Stalin’in, bölgedeki Türkleri ayırmak, dağıtmak, bölüp parçalamak için ürettiğini anlattı.

Bölgede

 Güney, Kuzey ve Batı (Garp) Azerbaycan olduğunu; Güney’deki yani İran’daki “Azerbaycan Türkleri”ne “Azeri”, Kuzeydeki ve Türkiye’nin doğusundaki halka da “Azerbaycan Türkleri” denildiğini ekledi.

Şu vurgusunu yazmalıyım:

Seyfettin Ayakyay abim, yazımın girişinde verdiğim nüfus oranlarını ve yüzdeleri “abartılı” buldu; nüfus ve seçmen rakamlarını yarılara indirdi.

Şimdi parantezi kapayayım.)

 

Tarihin belirli süreçlerinde, Kuzey ve Batı Azerbaycan’dan, Azerbaycan Türkleri; daha sonraki zamanlarda da, toprakları, İran sınırları içinde kalan Azeriler, Türkiye’ye geliyorlar; Türkiye’nin bir çok iline, ilçesine, kasabasına, köyüne yerleşiyorlar; en çok Kars ve Iğdır’a…

 

Bunların tamamı Şii veya Şia Mezhebi’nden.

 

Millet İttifakı’nı Cumhurbaşkanı adayı CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, 9 Ekim 2018 Salı günkü parti grup konuşmasının bir bölümünde şunları söylüyor:

// Efendim camiler ve din görevlileri haftası vardır. Bu haftaya zaman zaman siyasi partilerin temsilcileri de katılıyoruz. Tabii Erdoğan da bu toplantılardan birisine 4 Ekim’de katıldı. Gönül neyi ister din görevlileri ve camiler haftasında? Erdoğan gider oraya, yani bir ülkenin Cumhurbaşkanı gider, sevgiden hoşgörüden, inançlara saygıdan tarihimizden güzel örnekler vererek bunları anlatır, sevgiyi hoşgörüyü nasıl egemen kıldığımızı, İslam dünyasının yaşadığı sorunları, akan kanları ve o akan kanlar dolayısıyla bizim önlem almamız gerektiğini, İslam dünyasının bilim üretmesi gerektiğini, üniversitelerin bilgi üretmesi gerektiğini anlatması gerekir. Adaletten bahsetmesi lazım, sevgiden, hoşgörüden, birlikte yaşamaktan bahsetmesi lazım, İslam’ın bir barış dini olduğunu anlatması lazım ve din görevlilerine de, bu sevgiyi hoşgörüyü muhabbeti bütün Türkiye’ye anlatın demesi lazım. Ama bunu yapmıyor. Camiler ve din görevlileri haftasında konusu yine benim, yani Kemal Kılıçdaroğlu.
Ne diyor? “Şimdi çıkmış bakıyorsun, ezandan bahsediyor, Kuran’dan bahsediyor. Sen ne anlarsın ezandan, sen ne anlarsın kurandan. Samimi ol, sadece milleti aldatmak için çıkıp da, işte bir tarafta ezan diyeceksin, bir tarafta kuran diyeceksin, bunları bir araya getirme zaman zaman cenaze namazlarında görünmek suretiyle bu milleti aldatmaya kalkma” diyor.
Değerli arkadaşlarım; beni tanımıyor. Tanıyor da, tanımak istemiyor, işine gelmiyor. Kendimden bahsedeyim özür dileyerek, özür dileyerek kendimden bahsedeyim. O sağır da duysun. Benim atalarım, benim dedelerim İran’ın Horasan’ından Türkiye’ye gelmişlerdir. Benim dedelerim,  benim atalarım Selçuklu Dönemi’nde buraya gelmişlerdir. 1000 yıllık bir kalmışlığımız vardır Anadolu topraklarında. Anadolu erenleri olarak geldiler Anadolu’ya. Yunus Emre gibi, Hacı Bektaşi Veli gibi, Mevlana gibi Anadolu erenleriydi. Anadolu’nun Türkleşmesini sağladılar bunlar. Benim büyük dedemi bilmek istiyorsan, söyleyeyim: Mekânı, Akşehir’dedir; adı, Seyit Mahmudi Hayrani’dir.
Bir dönem sandukası çalınır, Seyit Mahmudi Hayrani Türbesi’ndeki sandukası çalınır. Sanduka bulunur ve o sanduka şu anda Türk İslam Eserleri Müzesi’ndedir. Sen kim oluyorsun da, benim Müslümanlığımı sorguluyorsun, kim oluyorsun?
Benim ailemi, soyumu sopumu öğrenmek istiyorsan, sana bir kaynak daya göstereyim. Yüzlerce kitap vardır bu konuda yazılmış, benim atalarımı anlatan kitaplar da var. Ama sen işin kaynağından öğrenmek istiyorsan, Nakibül Eşraf defterleri vardır ve bu defterler İstanbul Müftülüğündedir. Gideceksin, Nakibül Eşraf kayıtlarına bakacaksın, benim kim olduğumu oradan öğreneceksin, benim atalarımın kim olduğunu oradan öğreneceksin.
Bir şeyde haklı, benim Müslümanlığım, benim Müslümanlık anlayışım ona asla benzemez. Çünkü ben yalan söylemem o yalan söyler, ben kul hakkı yemem o kul hakkı yer, ben haram yemem o haram yer, ben devletin hazinesine el uzatmam, o devletin hazinesini soyar. Benim inancımı sorgulamak için sana yetkiyi kim verdi? Benim inancımı sorgulamak için sana kim verdi bu yetkiyi? Sen kim oluyorsun da böyle bir yetkiye sahip olduğunu çıkıp din adamlarının önünde söylüyorsun. İnsanın biraz Allaha Kurana saygısı olur, dine imana saygısı olur, insana saygısı olur. Haramzadelerden bu ülkeye hayır gelmez. Sen kim oluyorsun da benim inancımı sorguluyorsun? Haramzadelerden bu ülkeye hayır gelmez.// https://chp.org.tr/haberler/chp-genel-baskani-kemal-kilicdaroglu-tbmm-chp-grup-toplantisinda-konustu-9-ekim-2018

Bu da youtupe linki: https://www.youtube.com/watch?v=5_zXNK2fC9M

Tıklayıp 48.55 – 52.35 arasını dinleyebilirsiniz.

 

Kemal Kılıçdaroğlu 9 Ekim 2018’den önceki günler, haftalar, aylarda da, soyu ile ilgili sözler etti ama 9 Ekim 2018’deki gibi dikkate alınmadı, gündem olmadı.

Taki…

28 Ocak 2023 Cumartesi günü internet basınında ve gazetelerin, televizyonların internet sitelerinde, Kemal Kılıçdaroğlu’nun Konya Akşehir ziyareti sırasında Nasrettin Hoca Türbesi ile “Dedem” dediği Seyyid Mahmud Hayrani’nin türbesini ziyaret  etmesine kadar…

https://www.sozcu.com.tr/2023/gundem/kilicdaroglu-seyyid-mahmud-hayrani-turbesini-ziyaret-etti-7571882/

O günün akşamından itibaren, Kemal Kılıçdaroğlu’nun 9 Ekim 2018 günkü grup konuşmasından alıntılanan, yukarıda bilginize sunduğum sözleri, televizyonların haber bültenlerinde, “türbe ziyareti” haberiyle birlikte yayınladı; gazetelerin, internet basının sayfalarında yer aldı ve gündeme ilk sıralarda oturdu.

 

Millet İttifakı 6 Mart 2023 Pazartesi gecesi “Cumhurbaşkanı adayımız, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu” diye açıkladıktan sonra, Kuzey ve Batı Azerbaycan’dan Türkiye’ye göç etmiş “Azerbaycan Türkleri” ile toprakları, İran sınırları içinde kalan Güney Azerbaycan’dan Türkiye’ye gelip yerleşen “Azeriler”, Kemal Kılıçdaroğlu’nun “kendilerinden olduğu” yönünde düşünmeye başladılar ve “Cumhurbaşkanlığı Seçimi”nde, “Kemal Kılıçdaroğlu’nu destekleme, ona oy verme kararı” aldılar; Milletvekili seçimde de aynı kararda kalınması, az bir fire ile olumlu karşılandı.

14 Mayıs 2023 gecesi “sonucu” göreceğiz.

 

Vurgulamak istediğim; babaları sağ partilerde, çocukları, torunları MHP’de yer alan ve o partilere oy veren bu toplum, bu toplumun nüfusu, seçmen potansiyeli, özellikle partim CHP’min yönetiminin ilgisini, dikkatini ciddi biçimde çekmedi!

Onlara gitmediler!

Onlar geliyorlar!

 

Gönlüm…

Partim CHP’m ve solda başka partiler, Türkiye gerçeği içinde Azerbaycan Türkleri ve İran Azerileri olduğunu uslarından hiç çıkarmamalarından, onları sahiplenmelerinden, geçmişteki gibi merkez sağ ve merkez sağın uçlarındaki partilere bırakmamalarından; onlarla iç içe, kucak kucağa olmalarından yana…

Umarım, dilerim dikkate alınır, gereken/gerekenler yapılır…

ERDOĞAN, ANAYASA’YA KARŞIN 3’ÜNCÜ KERE “CUMHURBAŞKANI ADAYI” OLUYORSA, MUHALEFETİN SAYESİNDE!..

150 150 bakikarakol

“Bu ülkede, 8-10 milyon seçmene sahip, 20 milyona civarında bir toplum var; bunların yüzde 60’ı merkez sağ partilerde, yüzde 30’u, 31-32’si MHP ve benzeri partilerde; CHP, sol, sosyalist, komünist partilerde ise toplam yüzde 5’i, bilemediniz yüzde 7-8’i yer aldı; ilk kere, yüzde 90’ı, 14 Mayıs 2023’te yapılacak seçimlerde Millet İttifakı’nın Cumhurbaşkanı adayı Kemal Kılıçdaroğlu’na, yüzde 80-85’i CHP ile İyi Parti’nin Milletvekili listelerine oy verecek.

Bu toplum…”

Tümcelerle giriş yaptığım yazımı, bugün yayına koyacaktım; AKP Genel Başkanı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın, Cumhur İttifakı’nın, Cumhurbaşkanı adayı olarak, dün (20 Mart 2023 Pazartesi) Yüksek Seçim Kurulu’na (YSK’ya) başvurusu yapılınca, haftaya bırakıyorum…

 

*

 

Sözcü Gazetesi’nin internet sitesi www.sozcu.com.tr’nin dün saat 15.08’de “Erdoğan yeniden aday oldu, gözler YSK’da…”  https://www.sozcu.com.tr/2023/gundem/son-dakika-erdogan-cumhurbaskanligi-adayligi-icin-ucuncu-kez-basvurdu-7628124/ başlığıyla yayınladığı haberde “Cumhur İttifakı’nın cumhurbaşkanı adayı AKP Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, bugün Yüksek Seçim Kurulu’na 14 Mayıs’ta gerçekleşecek seçimlerde aday olmak için başvuruda bulundu.

AKP Grup Başkanı İsmet Yılmaz, AKP Genel Başkan Yardımcısı ve Seçim İşlerinden Sorumlu Başkanı Ali İhsan Yavuz ile MHP Grup Başkan Vekili Erkan Akçay ve MHP Seçim İşlerinden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Feti Yıldız adaylık belgesini YSK’ya teslim etti.

2014 ve 2018 seçimlerinde iki defa aday olan ve seçilen Erdoğan, gerekli evrakları YSK’ya sundu.

Cumhur İttifakı dışındaki partiler, Erdoğan’ın Anayasa’ya göre üçüncü kez aday olamayacağını belirtiyorlar. Muhalefet Erdoğan’ın adaylık başvurusundan sonra YSK’ya itiraz edecek.” deniyor.

Haber şöyle sürüyor:

“CHP, İYİ Parti, Saadet Partisi, DEVA Partisi, Gelecek Partisi ve Demokrat Parti genel başkanları, Altılı Masa’nın 26 Ocak 2023’te yapılan 11’inci toplantısından sonra yaptığı ortak açıklamada ‘Anayasa ve kanunda hiçbir tereddüte yer vermeyecek kadar açık bir şekilde düzenlenmiş olan hükümler uyarınca, TBMM yenileme kararı almadığı müddetçe, Sayın Erdoğan’ın 14 Mayıs’ta yapılacak olan seçimlerde bir kez daha aday olması mümkün değildir. Cumhurbaşkanının, Anayasa’ya aykırı olarak üçüncü kez adaylığını ilan etmesi demokrasi tarihimize eklediği bir diğer kara sayfadır. Anayasa’yı yok sayan bu başıboşluğu kabul etmediğimizi kamuoyunun bilgisine sunarız.’ demişti.”

 

16 Nisan 2017’de halkoylamasıyla “kabul edildiği” açıklanan Anayasa’nın değişen maddelerinden 101’inci maddeye göre, 13’incü Cumhurbaşkanı AKP Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, 3’üncü kere “Cumhurbaşkanı adayı” olamaz; ancak bir koşulla -Anayasa’nın 116’ıncı Maddeye göre Kamutay (TBMM) erken seçim kararı alırsa-, olur.

Kamutay, “erken seçim kararı” almadı; ama “Cumhurbaşkanı adaylığı” için YSK’ye başvuru yapıldı.

 

Haberin bir yerinde ne yazıyor?:

“Muhalefet Erdoğan’ın adaylık başvurusundan sonra YSK’ya itiraz edecek.”

 

Geçti!

 

Ama YSK’nın ret edeceğini bile bile itiraz edecek!

 

Neden “Geçti” dedim?

 

Özetleyeyim:

 

11’inci toplantılarının bildirisinde yer alan doğru, gerçekçi vurgularında çok geç kalan muhalefet, şimdi bu vurgusunun arkasında durup itiraz yapsa, 2020’lerden beri süre gelen söylemleriyle ters düşecek; AKP, MHP bunu fırsata çevirecek, geceli gündüzlü kullanacak, muhalefeti köşeye sıkıştıracak!

Böylece…

Muhalefet, kaş yapmak isterken, göz çıkarmış olacak ya da Nasrettin Hoca örneği, bindiği dalı kesecek!

Bu nedenle muhalefet sesini çıkarmayacak, “itiraz yapmış olmak”la yetinecek; belki de hiç “itiraz” etmeyecek!

 

Muhalefetten kimi Genel Başkanlar, yaklaşık üç yıl önceden, AKP Genel Başkanı 13’üncü Cumhurbaşkanına sayısız kere “Erken seçim kararı al, sandığı getir, demokratik usuller içinde sandıkta hesaplaşalım” diye seslendi, çağrıda bulundu.

“Erken seçim kararı al, sandığı getir, çık karşıma” diyenler de oldu.

Dahası var da; neyse, seçim sonrasına kalsın!

 

Bu çağrıları yapan Genel Başkanlar, Erdoğan’ın, AKP ve MHP’nin kendilerinin yazdıkları, değişimlerini sağladıkları Anayasa maddelerine göre, 3’üncü kere Cumhurbaşkanı adayı olamayacağını bilmiyorlar mıydı?!

Biliyorlardı!

Ama…

Halka anlatamadılar, kamuoyu ve toplumsal baskı oluşturamadılar!

Neden?!

Seçimden sonra yazarım.

 

Muhalefet, 14 Mayıs 2023’te seçilecek Cumhurbaşkanını “13’üncü Cumhurbaşkanı” diye tanımlayarak, Cumhur İttifakı’nın Cumhurbaşkanı adayı, 13’üncü Cumhurbaşkanı AKP Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın, Anayasa’nın ilgili maddesine göre “aykırı” olan “adaylığı”na dünden kabuller!

İyi de…

“Hak, hukuk, adalet nerede kaldı?” diye sormazlar mı, demezler mi?!

Tek dert, Erdoğan’ı, sandıkta yenmek miydi?!

Buyurun yenin!

Zaten açık arayla yeneceksiniz!

 

Oyumu vereceğim muhalefet darılıp gücenmesin, yazacağım:

AKP’lisi, MHP’lisi ve Cumhur İttifakı’nın diğer bileşenleri, Anayasa’ya göre, Erdoğan’ın, 3’üncü kere Cumhurbaşkanı adayı olamayacağının ayırtındalar!

Fakat…

Çağrılarınızla gelen tüyolarla cesaretlendiler, bir şey yapmayacağınızı anladılar, kolları sıvadılar, çalışmaya koyuldular!

Yani…

AKP Genel Başkanı 13’üncü Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Anayasa’ya karşın, 3’üncü kere “Cumhurbaşkanı adayı” oluyorsa, gösteriliyorsa, sizin sayenizde!..

MERAL AKŞENER, TARİHÇİ OLSAYDI!..

150 150 bakikarakol

İyi Parti Genel Başkanı Meral Akşener’in biyografında şöyle yazar:

 

“… İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümünü bitirdikten sonra doktorasını Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde tamamladı. Yıldız, Kocaeli ve Marmara Üniversitelerinde öğretim üyesi olarak ders verdi. Kocaeli Üniversitesinde İnkılap Tarihi Bölüm Başkanlığı görevinde bulundu…”

 

Tarih Doktoralı Meral Akşener, 7 Mart 2023 Salı gecesi, Haber Turk (Haber Türk değil) TV’de Fatih Altaylı’nın “Teke Tek” programında, ailenin şımarık küçük kızı gibi davranarak, “Söz. Bir daha yapmayacağım” https://www.haberturk.com/meral-aksener-den-teke-tek-te-fatih-altayli-ya-aciklamalar-3571629 (linki tıklayıp videoyu izlerseniz göreceksiniz) demesi yetmemiş, “Ben tarihçiyim” sözcüklerini söyleyip durdu!

Nasıl Doktoralı Tarihçi ki “… ben bir tarihçiyim, Lozan görüşmelerini babamın amcasının anlatımlarından bilirim” tümcesini ediyor!

 

Meral Akşener, “bir tarihçi”, hele de “Doktoralı Tarihçi” olsaydı…

Kocaeli Üniversitesi’nde “Bölüm Başkanlığı” yaptığı “İnkılap Tarihi”ni bilirdi!

Dünya lideri Kemal Atatürk’ümüzün Milliyetçiliğini bilirdi!

Albay Alparslan Türkeş’in Milliyetçiliğinin, Atatürk Milliyetçiliğinin zıttı olduğunu bilirdi!

 

Meral Akşener eğer iki Milliyetçilik arasındaki derin ayrılığı, ayırtı bilseydi, Alparslan Türkeş Milliyetçisi değil, Atatürk Milliyetçisi olurdu!

 

Kocaeli MHP İl Başkanı –merhum- abisinin etkisinde kalarak, Alparslan Türkeş Milliyetçisi olan Doktoralı Tarihçi, Siyasetçi Meral Akşener, içinde yer aldığı “Millet İttifakı”nın “Cumhurbaşkanı adayı” konusunda 2 ve 3 Mart 2023 (Perşembe-Cuma) günlerinde izlediği “yanlış siyasa”nın, “Milliyetçi anlayışı”ndan kaynaklandığını kavrardı.

 

Meral Akşener’e, gerçeğe, gerçek bilgiye ulaşmasını önereceğim.

 

Biliyorum, Meral Akşener önerime sinirlenip köpürecek!

Eyvallah!

Ben gene de, 3 Mart 2023 Cuma günü düzenlediği basın toplantısında ettiği sözleriyle kendisinin ve partisinin siyasi yaşamını bitiren Meral Akşener’in önerimi değerlendirmesini, dikkate almasını isteyeceğim.

Yararına olur.

 

Belirtmeliyim ki…

Alparslan Türkeş Milliyetçilerinin topluma yerleştirdikleri bir yanlış var: Kendilerini “Türk Milliyetçisi” olarak tanımlıyorlar, tanımlatıyorlar!

 

Alparslan Türkeş Milliyetçisi olduğu için, Meral Akşener de kendisini “Türk Milliyetçisi” tanımlamış, tanımlatmıştır!

Alparslan Türkeş Milliyetçilerini de!..

Yani…

Bir yanlışın topluma yerleşmesinde, Meral Akşener de pay sahibidir!

 

Bu ülkenin, bu halkın Milliyetçisi yok mu?

Var.

Onlar, Atatürk Milliyetçiliğine sımsıkı sarılan, Atatürk Milliyetçiliğinin ne olduğunu ayrıntılarına kadar bilen Atatürkçülerdir!

 

Meral Akşener, Atatürk Milliyetçisi olsaydı, Türk Milliyetçilerinin, Alparslan Türkeş Milliyetçilerinin değil, Atatürk Milliyetçisi Atatürkçüler olduğunu bilirdi; siyasi yanlışlar, siyasi zikzaklar yapmazdı!

 

Ve…

8 Mart 2023 Çarşamba günlü “KILIÇDAROĞLU, AKŞENER’İ, VALLAHİ DE HİÇ TANIMAMIŞ!..” https://bakikarakol.com/kilicdaroglu-akseneri-vallahi-de-hic-tanimamis/ başlıklı yazımın ilk paragraflarında değindiğim, Zafer Partisi Genel Başkanı Gaziantep Milletvekili Ümit Özdağ’ın, Meral Akşener’le ilgili “Meral Akşener’in siyasal kampanyasını yöneten yönetici, seçimlerden bir ay önce Meral Akşener’in kendisini Ankara’ya çağırıp genel merkezde dinlenmeyen odaya götürüp ‘Erdoğan’ı Cumhurbaşkanı seçiyoruz. Bana gerekçesini sorma’ dediğini, ben partiden ayrıldıktan sonra bana anlattı. ‘Bunu açıklarsanız inkar ederim’ dedi. Bir de şunu ekledi: ‘Ben bu açıklamayı İstanbul’da seçimlerden üç gün sonra yaptım ve Meral Akşener telefonla beni tehdit etti’ dedi. Meral Akşener de, ben de, bu kişinin kim olduğunu biliyoruz. Meral Akşener’in hiçbir tehdidinden korkma. Çık ve açıkla kardeşim. Türk halkına borçlusun.” sözleri bende “14 Mayıs 2023 sürecinde de, 2018’dekinin aynısını yapar mı?!” sorusunu yarattı; kaygılanmama, beklenti içine girmeme neden oldu!

Kafamda öyle bir sorunun, kaygının, beklentinin oluşması, Meral Akşener’in siyasi anlayışından kaynaklandığını söylemeliyim!

 

Meral Akşener, Tarihçi ve Atatürk Milliyetçisi olsaydı, bunu da anlardı!..

KILIÇDAROĞLU, AKŞENER’İ, VALLAHİ DE HİÇ TANIMAMIŞ!..

150 150 bakikarakol

24 Haziran 2018’de yapılan “Cumhurbaşkanlığı ve Milletvekili Genel Seçimi”ni kast ederek, “Geçen seçimde neden seçim ikinci tura kalmadı? Meral Akşener son bir ayda çalışmalarını durdurdu. Kampanya başladığı zaman oyları yüzde 16’ydı. Yüzde 7’ye kadar düşmesine müsaade etti. Meral Akşener’in aldığı oy kadar oy alsaydı seçim ikinci tura kalırdı. Bilerek yapıldığını biliyorum” https://www.gercekgundem.com/siyaset/umit-ozdagdan-ilginc-iddialar-aksener-2018de-erdogani-cumhurbaskani-seciyoruz-gerekcesini-sorma-demis-409048 dedi, sürdürdü:

“Meral Akşener’in siyasal kampanyasını yöneten yönetici, seçimlerden bir ay önce Meral Akşener’in kendisini Ankara’ya çağırıp genel merkezde dinlenmeyen odaya götürüp ‘Erdoğan’ı Cumhurbaşkanı seçiyoruz. Bana gerekçesini sorma’ dediğini, ben partiden ayrıldıktan sonra bana anlattı. ‘Bunu açıklarsanız inkar ederim’ dedi. Bir de şunu ekledi: ‘Ben bu açıklamayı İstanbul’da seçimlerden üç gün sonra yaptım ve Meral Akşener telefonla beni tehdit etti’ dedi. Meral Akşener de, ben de, bu kişinin kim olduğunu biliyoruz. Meral Akşener’in hiçbir tehdidinden korkma. Çık ve açıkla kardeşim. Türk halkına borçlusun.”

Bu sözleri 26 Ocak 2023’de söyleyen, Zafer Partisi Genel Başkanı Ümit Özdağ.

“Çık açıkla” diye çağrı yaptığı, çıkıp açıkladı mı, daha bir sessizliğe mi gömüldü ve Meral Akşener’den ya da İyi Parti’den yalanlama veya başka içerikte bir açıklama yapıldı mı?

Bilmiyorum.

 

“Erdoğan, Akşener’in çok yakınıyla 1 saat 45 dakika süren bir görüşme yaptı. Geçtiğimiz Perşembe ya da cuma günü. Kim olduğunu söylemeyeceğim ama evinde. Yani anlatabiliyor muyum? Daha önce de bu kişiyle yapılıyordu görüşmeler. Burada yapılan görüşmede de Tayyip Erdoğan, -mealen söylüyorum- gidişattan memnun olmadığı Bahçeli’ye artık asla güvenmediğini, her an oradan bir kazık yiyeceğine inandığını, fakat genel olarak toplumda da oylarının düşmekte olduğunu fark ettiğini, bu nedenle yetkilerinin bir bölümünü yeni bir oluşumla parlamentoya devretmeye hazır olduğunu, ama bunun karşılığında kendisi ve 300-400 kişilik ekibi için dokunulmazlık istediğini söylemiş. Yani ters bir şey oldu. ‘Beni yargılamaya, arkadaşlarımı yargılamaya kalkmayacaksınız’ diyor. ‘Ben size kapıları açacağım, size iktidar vaat ediyorum’ diyor. İşin özlü aslında o. ‘Bazı yetkilerimi devrederim’den, şimdi ben anladığımı söyleyeyim: Bir tür parlamenter rejime geçip Cumhurbaşkanlığına sembolik olarak devam etmek, ama bir seçimi daha garantiye almak. Bunu da yapabileceğini gördüğü, anladığım kadarıyla İYİ Parti. Çünkü Milliyetçi Hareket Partisi çok palazlandı. Oy yok fakat devletin içine çok soktu. Aynı Cemaatte yaptığı hata gibi şimdi. MHP de beni kandırdı, diyebilir Tayyip Erdoğan.” https://t24.com.tr/haber/can-atakli-erdogan-aksener-in-cok-yakiniyla-gorustu-yetkilerinin-bir-bolumunu-parlamentoya-devretme-karsiliginda-ekibi-icin-dokunulmazlik-istedigini-ima-etmis,964339

Bu sözleri de 7 Temmuz 2021’de söyleyen Can Ataklı.

Sözlerle ilgili ne, neler oldu?

Bilmiyorum.

 

“Atamanın hukuka aykırı bir tarafı yok. Yargı yolu açıktı, kullanılmadı. ‘Koltuktan kalkmayacağım’ denildi, ben de siyasi irademi kullandım. 

Hani Fatih’in ünlü bir sözü var, ‘Ben padişahsam emrediyorum gel, ben padişah değilsem sen padişahsan gene gel otur.’ Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin İçişleri Bakanı’yım. Dolayısıyla o kurumun tüm odalarında oturup çalışma hakkım var. Onun için bir gece saat 03.30’da turizm sezonu geliyor, artı 1 Mayıs geliyor. Toplantı tertip ettim. Ayrıca tek başıma genel müdürle beraber gitmedim, bütün genel müdür yardımcılarını, daire başkanlarını toplayıp onlarla beraber çalıştım. Herhangi bir kapı kırma söz konusu olmadı, çünkü İçişleri Bakanı’yım, herhangi bir kapıyı kırmaya gerek yoktur, ihtiyacım yoktur. Talimatı veririm kapılar açılır, ama şimdi sorgulanmayan bir şey var, amir benim. İlgili arkadaşın amiri benim, verilen bir talimatı, benim verdiğim bir talimatı bir devlet memurunun uymamasını, koltuğunu işgal etmekte devam etmesine, direnmesini niye hiç kimse tartışmıyor? Ben bakanım istediğim yerde istediğim şekilde çalışırım. Herhangi bir kapı kırma olayı yoktur, talimat veririm kapı açılır. Ben bir siyasi tasarrufta bulundum, bir arkadaşımıza geçici görevlendirmeyle bir il’e görev verdim. Bir diğer arkadaşımızı da geçici görevlendirmeyle Emniyet Genel Müdürlüğü’ne getirdim. Bunun kanunsuz, hukuka aykırı bir tarafı yoktur. Hukukçulara danışarak yaptığım kanunun, Anayasa’nın bana tanıdığı bir haktı. Bir siyasi irade kullandım. Bu sabık arkadaşımız bu göreve gitmeyeceğini söyledi. Şimdi ben bakanım. Bu kanunsuz olduğuna inanılan bir işse, hukuk yolu, yargı yolu açıktı. Bu yol kullanılmadı. ‘Hayır, koltuktan kalkmıyorum’ denildi. Sebebini sorduğumda Sayın Cumhurbaşkanı’nın kendisini iki kez aradığını ve o koltukta oturmasını istediğini söyledi. Sayın Cumhurbaşkanı’nın makamına siyasi polemik konusu yapılması yönünde bir yola girilmişti, bunu uygun görmedim. Bu bir siyasi iradedir. Dediğim gibi kanuna ise uygundur.” https://www.milliyet.com.tr/siyaset/aksener-ben-bakanim-istedigimi-yaparim-5386005

8 Nisan 1997’deki bu sözlerin sahibi de, 54’üncü Refahyol Hükümeti’nin İçişleri Bakanı, Doğru Yol Partisi (DYP) Milletvekili, şimdi İyi Parti Genel Başkanı Meral Akşener.

5 Nisan 1997 günlü www.milliyet.com.tr’nin “Akşener’den gece darbesi” başlıklı haberini okumanız için  https://www.milliyet.com.tr/siyaset/aksenerden-gece-darbesi-5386197 linkini veriyorum.

 

https://www.facebook.com/watch/?v=1691374401139175 linkini de tıklayıp izlemenizde, başı siyah örtülü kadının, karşısındaki gözlüklü erkeğin elini öptüğünü göreceksiniz.

O kadın, Meral Akşener; elini öptüğü de, Milletvekili ve İçişleri Bakanı olduğu DYP’nin Genel Başkanı Tansu Çiller’in eşi Özer Çiller’dir.

Meral Akşener, “Abi” dediği Özel Çiller’in, annesinin cenazesinde.

 

Meral Akşener, 5 Mayıs 2018’de kurulan ve kuruluşunda yadsınamaz etkinlikte, ağır payı olduğu “Millet İttifakı”nın https://www.sozcu.com.tr/2018/gundem/millet-ittifaki-resmen-kuruldu-iste-detaylar-2389681/ 2 Mart 2023 Perşembe günkü toplantısında, kendisine ve partisi İyi Parti’ye bir anlamda “siyasi yaşam” veren CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun “Millet İttifakı”nın “Cumhurbaşkanı adayı” olmasına karşı çıktı; konuyu, partisinin Genel İdare Kurulu’nda görüşmek istediğini, seçime “kazanacak aday”la gidilmesini, bu adayın, anketlerde önde çıkan İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu veya Ankara Büyükşehir Belediye (ABB) Başkanı Mansur Yavaş olduğunu dile grtirdi.

Toplantı, 6 Mart 2023 Pazartesi günü gene Saadet Partisi’nde yapılması kararıyla sonlandı.

Bir de bildir yayınlandı:

“Millet İttifakını oluşturan siyasi partilerin genel başkanları olarak 28. Dönem TBMM ve 13. Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde ortak Cumhurbaşkanı adayımız ve geçiş süreci yol haritası konusunda ortak bir anlayışa ulaşmış bulunuyoruz. Genel başkanların partilerinin yetkili kurullarını bilgilendirmeleri sonrası nihai açıklamayı 6 Mart 2023 tarihinde kamuoyu ile paylaşmak üzere Saadet Partisi’nin ev sahipliğinde tekrar bir araya geleceğiz.

Kamuoyuna saygıyla duyuruyoruz.” https://chp.org.tr/haberler/millet-ttifaki-aciklamasi-2-mart-2023—ankara

O da ne!..

Meral Akşener ertesi gün (3 Mart 2023 Cuma) parti Genel Merkezi’nde basın toplantısı düzenledi, açtı ağzını, yumdu gözünü; Millet İttifakı’na demediğini bırakmadı! https://www.yenicaggazetesi.com.tr/mobi/meral-aksenerden-iki-isme-adaylik-cagrisi-636824h.htm

Neden?!

Bu tezcilik neyin nesiydi ve bu ne biçim siyasi etikti?!

CHP’li iki Büyükşehir Belediye Başkanına, kendisini halkın/milletin yerine koyarak, “Cumhurbaşkanı adayı olun” çağrısı yapmak da ne demek oluyordu?!

AKP Genel Başkanı Cumhurbaşkanının “Altılı Masadan kalk” https://www.gazeteduvar.com.tr/erdoganin-altili-masadan-kalk-cagrisina-iyi-partiden-yanit-ay-harika-ya-haber-1589655 çağrısı mı kulaklarında çınladı, yoksa biri, birileri mi anımsattı?!

 

Sorular çok, geçelim.

Çünkü bu “kağıttan kaplan”lığın ömrü 2,5 gün (6 Mart 2023 Pazartesi öğlenine kadar) sürdü.

Çünkü beklenin üstünde tepki aldı, istifalar peş peşe gelmeye başladı.

Siyasi yaşamdan silinip “Tarih olmaya” ramak kalmıştı.

Ki…

Araya “sokulanlar”ın aracılığıyla yumuşama başladı, akşam saatlerinde de “geri dönüş” gerçekleşti.

Gece yarısı açıklamasıyla “Millet İttifakı’nın Cumhurbaşkanı adayı” duyuruldu:

CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu! 

https://www.sozcu.com.tr/2023/gundem/son-dakika-alti-lider-yeniden-bir-arada-kritik-toplanti-basliyor-7612538/

Yalnız bir gariplik vardı:

Kılıçdaroğlu yaptığı konuşmada “11 Madde” diyordu, yazılı açıklamada “12 Madde” yer aldı! https://www.gercekgundem.com/siyaset/iste-kilicdaroglunun-acikladigi-12-maddelik-mutabakat-metni-414146

12’inci Madde sonradan mı eklenmişti?!

Meral Akşener’i hoşnut etmek için mi?!

İzlediğim kadarıyla, Meral Akşener hoşnut değildi!

Meral Akşener’in beninin derinliklerindekiler yüzünden okunabiliyordu!

Mimikleri, “güvenilmez”liğini sunuyor gibiydi!

 

Uzatmayayım…

Meral Akşener, dünya lideri “Kemal Atatürk Milliyetçisi” değildir, “Alparslan Türkeş Milliyetçisi”dir.

İkisi aynı değildir!

Türk halkı da, dünya halkları da biliyor.

 

“Alparslan Türkeş Milliyetçisi” Meral Akşener siyaseten cahildir, siyasi tutarsızdır, siyasi çelişkiler yığınıdır, siyasi yalancıdır, siyasi iftiracıdır, siyasi yanardönerdir, siyasi güvenilmezdir!

Meral Akşener’e güvenen yanar!

Özellikle Millet İttifakı’nın Cumhurbaşkanı adayı Kemal Kılıçdaroğlu’nun çok dikkatli ve Yaşar Okuyan gibilerdeki “Meral Akşener dosyaları”na duyarlı olması gerekir!

Meral Akşener’in yanlışları, gene yanlışlar yapacağının işaretidir!

 

Ve ve…

Yazımı; dünkü (8 Mart 2023 Salı) CHP Grup toplantısında, “… Bugün çok kısa bir konuşma yapacağım. Grup kürsümüze, yani bu kürsüye veda etmek için bugün buradayım. Ne yalan söyleyeyim, bu satırları kaleme almak benim için de hiç kolay olmadı. Tüm yaşanmışlıklarımızı arkada bırakarak bu kürsüye veda etmek pek de kolay olmuyor. Bu salon, bu kürsü aslında benim evim. Sizler de benim yol arkadaşlarımsınız. Size son kez bu kürsüden bakmak istiyorum. Hoş geldiniz, şeref verdiniz, onur verdiniz.

Gerçekten umutluyum. Çünkü her gün Türkiye’de herkesin yenilenmiş gibi uyanacağı bir günü, bir dünyayı hayal ediyorum. Yelkenlerimizi hareket ettirecek rüzgarları düşünüyorum. Bize doğru uçan o özgür kuşları düşünüyorum. Bu deliliği hep birlikte yapacağız dostlarım. İyi Parti’nin Sayın Genel Başkanı Meral Akşener ile yapacağız bu deliliği. Çünkü Meral Akşener Hanım merttir. Büyük mücadeleler veriyor. Bu bilinsin istiyorum. Ana kucağını da çok iyi bilir, yeri geldiğinde masaya yumruk vurmasını da çok iyi bilir. Ona müteşekkir olduğumu bütün dostlarımın, arkadaşlarımın bilmesini isterim. İlk görüş ayrılığında bazı insanlar, bilakis kendisini hiç tanımayan bazı insanlar, söylenmemesi gereken şeyleri söylediler. Vallahi de hiç tanımamışsınız. Tanıyın. Şunu da söylemeden geçemeyeceğim; hani ‘Gerekirse yumruğunu masaya vurur’ diyorum ya, bir de arada bir ülkücü damarı tutar. Büyük lokma yiyeceğiz, ama artık büyük laf etmeyeceğiz. Dostlarım bilsin ki öleceksek bu vatana olan aşkımızdan öleceğiz. Bir gün tüm bunlar geçecek; şafak, tatlı bir gülümsemeyle doğacak. Birbirimize bakacağız, kucaklayacağız. Başardık diyeceğiz, başardık. Ve gerçekten başardık. Hakkınızı helal edin dostlarım. Hadi bismillah.” https://www.sozcu.com.tr/2023/gundem/son-dakika-kemal-kilicdaroglu-bugun-veda-etmek-icin-buradayim-7613363/ sözlerini eden, grup toplantısı bitiminde gazetecilerin “CHP Genel Başkanlığı’ndan da çekilecek misiniz?” sorusuna, “Hayır, istifa etmeyeceğim” yanıtını veren Millet İttifakı’nın Cumhurbaşkanı adayı Kemal Kılıçdaroğlu’na, “Meral Akşener’i, vallahi de hiç tanımamışsınız. Tanıyın” diye seslenerek, bitirmek istiyorum…

“DEVLETİN EN TEMEL KOLONLARINI KESTİLER”!..

150 150 bakikarakol

Bugün ilk kez, şöyle bir şey yapacağım:

Partim CHP’mim ne yazık ki başındaki “adı lazım değil”in dünkü (28 Şubat 2023 Salı) grup konuşmasından https://chp.org.tr/haberler/chp-genel-baskani-kemal-kilicdaroglu-tbmm-chp-grup-toplantisinda-konustu-28-subat-2023 bazı tümce veya paragrafı irdeleyeceğim.

 

“… acılı günler yaşıyoruz, evet; yaralarımızı sarmaya çalışıyoruz,  evet; ciddi sorunlarla karşı karşıyayız, evet…”

Katılıyorum.

“… ama hiçbir vatandaşımın, bu güzel coğrafyanın neresinde yaşarsa yaşasın hiçbir vatandaşımın umutsuzluğa kapılmasına gerek yok.”

İyi de, yaşananlar öyle ağır ki!

Buna, “yalnız bırakılma”yı, “acil gereksinimlerden yoksun kalma”yı eklersek; “umutsuzluzluğa kapılmama”nın kaçınılmaz olduğu/olacağı gerçeği ile karlılaşırız.

Güzel bir ülkeyiz, güzel insanlarımız var.”

Doğru.

Bazen yanlış tercihler nedeniyle ülke krizlere girebiliyor, bugün yaşadığımız gibi derin bunalımların içine milyonlar sürüklenebiliyor.”

Bu da doğru…

Ama…

Aması var.

Yanlış seçenekler (tercihler) “bazen” değil, neredeyse hep var ve yaratığı sonuçlar “… girebiliyor”, “… sürüklenebiliyor” biçiminde değil, “giriyor”, “sürükleniyor” biçiminde sunulmalı.

“Ama kısa sürede toparlanmak, kucaklaşmak hepimizin görevi.”

Hepten katılıyorum.

“Millet olarak güçlüyüz, hasletlerimiz var millet olarak, bunu hiç unutmadık. Birimizin burnu kanasa, kimliğine, inancına, yaşam tarzına bakmadan hemen yanına koşuyoruz. Dolayısıyla siyaset kurumunun ayrıştırıcı yönü milletimizde yok. Bu, Cumhuriyet Halk Partisi olarak bizim en büyük güvencemiz. Beraber olmayı, birlikte olmayı, birlikte mücadele etmeyi, vatandaşımızın, halkımızın, milletimizin bu feraseti; onlara güveniyoruz, vatandaşımıza güveniyoruz.”

Paragrafta katılmadıklarım:

“Hasletlerimiz” yerine, neden “yaradılışımızdan gelen özelliklerimiz” veya “huyumuz” sözcüklerimiz kullanılmıyor?!

“Anlayış, seziş, sezgi” sözcükleri yerine neden “feraset”i sözcüğü?!

Nedir bu Arapça sözcüklerine ilgi, onları kullanma yarışı?!

Aynı davranış neden kendi dilimiz, güzel Türkçe’miz için yok?!

“… siyaset kurumunun ayrıştırıcı yönü milletimizde yok” diyemeyiz; yarı yarıya olmasa da, yarıya yakın var!

Bu gerçek ötelenemez!

Günümüz Türkiye’sinde, siyasetçinin, halka güvendiği kadar, halk, siyasetçisine –ne acıdır ki- güvenmiyor!

Nedenleri belli.

“Deprem dolayısıyla (…) AFAD’ın ve Kızılay’ın çalışanlarına -yöneticileri değil, buraya parantez açayım yöneticileri değil- fedakarca çalışan bu iki kurumun bütün personeline yürekten teşekkür ederim.”

AFAD ve Kızılay yöneticilerine teşekkür edilmemesini alkışlıyorum.

“Güvenlik güçlerimiz… Zamanında askeri indirmediler, yeteri kadar indirmediler ve bu büyük felaketin bir anlamda sorumlusu oldular.”

Birileri kızsa da, dile getirilmesi yerinde.

“… bir felaket gününde, yaşadığımız bir felaket ortamında nasıl olur da Cumhuriyet’le yaşıt olan bir kurum, Cumhuriyet’in en değerli kurumlarından birisi olan Kızılay çadır satar, çadır ticareti yapar?”

Aynı görüşteyim.

“Buradan Kızılay yetkililerine sesleniyorum: Kardeşim, deponuzda kaç çadır varsa, eğer varsa satılmadık kaç çadırınız kaldıysa, getirin kardeşim, hepsini alacağız ve deprem bölgesine göndereceğiz. Hepsini alacağız… Bir yardım kuruluşunun ticarethaneye dönüşmesi ne demektir …?”

“Yardım kuruluşu” sözcükleriyle tanımlanan Kızılay’ın “ticarethane”ye dönüşmesine çok haklı olarak karşı çıkacaksınız, tepki göstereceksiniz, sonra da “Getir kardeşim hepsini alacağız” diyeceksiniz, sipariş vereceksiniz!

Koca bir çelişki!

“… deniyor ki, iktidar depreme hazırlıksız yakalandı. Şimdi bunu söyleyenler aslında devletin ne olduğunu bilmiyorlar. Devlet dediğiniz kurum, bütün risklere önceden hazırlık yapan kurumdur. Ordumuz niye vardır? Bir savaş çıkarsa ordu harekete geçecek. Savaş çıkmazsa hiç bir sorunumuz yok ama ordu savaş karşısında her anda hazırdır. Devlet, hastaneleri niye yapar? Bir hasta çıktığı zaman baksın diye. Hiç hasta gelmese hastaneler gene orada duracak. Dolayısıyla devlet bütün risklere karşı hazırlık yapmak zorundadır. Bu iktidar, yani enkazın altında kalan bu iktidar, deprem konusunda efendim tahminleri yanlış olmuş. Neymiş?.. İstanbul’da bekliyorlarmış, Kahramanmaraş merkezli çıkmış. Hayatımda bu kadar devlet geleneğinden uzak, devlet söyleminden uzak ve devleti tanımayan bir iktidarı ilk kez görüyorum. (…) Devlet dediğiniz kurum, bütün risklere karşı önceden hazırlığını yapan kurumdur. O nedenle devlette liyakat esastır diyoruz.”

Hepsine katılıyorum.

“Ne yapacağımızı bilmiyoruz, şimdi öğreniyoruz…”

Ne iktidarın, ne muhalefetin, ne hiç kimsenin, hiçbir biçimde böyle bir gerekçesi olamaz!

Hayır efendim. (…) herkes ama herkes, söylenmesi gereken her şeyi söylemiş… Yani yeni bir şey keşfetmeye gerek yok. Akıl bir, mantık bir, bilim bir; fay hattı var; her şey söylenmiş, hangi önlemlerin alınması gerektiği konusuna her şeyin altı çizilmiş.” biçiminde özetlediğim tepkiye içtenlikle katılıyorum.

“Bilmeyenler kim? Devleti yönetenler. Devleti yönetenlerin bunlardan hiç haberi bile yok. (…) Gidin üniversitelere dünya kadar görürsünüz orada. Açın bilim dergilerini, orada dünya kadar görürsünüz. (…) Devletin kolonlarını kestiler. Bir daha söylüyorum; bu iktidar sağlıklı saat gibi çalışan bir devletin en temel kolonlarını kesti, en temel kolonlarını kestiler. Liyakat dediğimiz kavram devlet için önemlidir; işi ehline vermek hem bütün inançlarda hem bütün demokrasilerde temel bir kuraldır. Devletin direği adalettir, adaleti çürüttüler, kalmadı bir şey. Devletin kolonlarını keserseniz işte Kahramanmaraş’ta olduğu gibi, Adıyaman’da olduğu gibi, Hatay’da olduğu gibi bir tabloya mahkum olursunuz. Devletin kolonlarını kestiler, en yetkin insanları kapının önüne koydular, devlette liyakati değil sadakati esas aldılar, aksi düşünceyi mahkûm ettiler, farklı düşüncelere kulaklarını kapattılar… Devlet o kadar sağlıklı işliyordu ki, hangi bölgede kaç şiddetinde deprem olacağı yazılmış zaten, çizilmiş zaten, söylenmiş zaten; kaç kişilik bir can kaybının olacağı da söylenmiş, yazılmış, çizilmiş… Devletin geleneklerinde bunların tamamı var, arşivlerinde bunların tamamı var ama devleti yönetenler nerde?..”

Her sözcük, her tümce acı gerçekleri dile getiriyor.

Sağlıklı işleyen bir devlet yapımız vardı!

Ama…

“Devletin en temel kolonlarını kestiler”!

Bu tümceyi müthiş beğendim, tuttum; yazımın başlığı yapacağım.

“Onlar için 1 kişi, 5000 kişi, 50.000 kişi ölmüş hiç önemli değil. Bakmayın ağladıklarına, ağlamıyorlar.”

Benim de izlenimim o yönde!

“Nasıl bir devlet yönetimidir bu? Nasıl bir çürümüşlüktür bu? Nasıl her şeyi parayla gören bir anlayıştır bu? Anlamakta zorlanıyorum.” 

Ben de!..

“Halkına kastetmenin helalliği olmaz. Kastettiniz siz, bilerek yaptınız. Bunlar olmasaydı bilmiyorsunuz diyecektim, AFAD’ın raporları olmasaydı bilmiyorsunuz diyecektim; üniversite hocalarının raporları, bilimsel makaleleri olmasaydı bilmiyordunuz diyecektim; Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin defalarca çıkardığı, yayınladığı deprem araştırma raporları olmasaydı bilmiyordunuz diyecektim. Biliyordunuz, kastettiniz, 50 bine yakın yurttaşımızın ölümüne neden oldunuz…”

Müthiş sav, ağır suçlama!

“Yüce Divan”lık!

 

Uzatmayacağım.

 

Bu yaşananların, ucube “Partili Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi”nden kaynaklandığına ve depremlerle ortaya çıkan, çok net biçimde görülen “Yerel Yönetim”lerin önemine, Millet İttifakı’nın hazırlayacağı “Anayasa”da ayrıntılı yer verileceğine değinilmemiş!

Değinilmeliydi!

Dünya lideri Kemal Atatürk’ümüzün, yerel yönetimleriyle ilgili düşüncelerinden etkin yararlanılabilir.

Yararlanılmalı…